Krémes zöldséges rizottó- tejmentes, tojásmentes

 Mindig rájövök, hogy a rizottó milyen Jolly Joker kaja. Mivel most tej-és tojásmentes étrenden van az Uram, így oda kellett figyelni a krémesítésre, de szuper lett. 

Hozzávalók:

kb. 6 adaghoz

1 kisebb fej vöröshagyma

3 gerezd fokhagyma

1 ek. libazsír

500 g fagyasztott borsó és bébirépa keverék

400 g Rizottó rizs ( pl. Arborio)

1,5 liter alaplé ( nálam leveskockából)

 kb. 2 ek. növényi margarin ( pl. Liga)

1 ek. Vegán tejföl (Dr.Oetker Creme Vega)

1 csokor petrezselyem zöld

A tetejére:

pirított bacon vagy pirított gomba ( a gombát kevés libazsíron vékony szeletekre vágva kevés sóval, borssal pirítottam, miután levet engedett, nagy lángon elfőztem a levét és jól lepirítottam)

Elkészítés:

1. Egy nagyobb wokban felhevítem a libazsírt, rádobom az apróra vágott vöröshagymát és pár percig dinsztelem. Adom hozzá a zúzott fokhagymát, az átmosott rizst és a fagyasztott zöldségkeveréket. Pár percig együtt pirítom őket.

2. Majd hozzáöntök kb. fél liter meleg alaplevet és közepes lángon, folyamatosan kevergetve főzöm. Ahogy elfő a folyadék, folyamatosan pótolom, mindig 1-1 merőkanálnyit adok hozzá. Mikor puha a rizs, hozzáadom a petrezselymet, a növényi margarint és a vegán tejölt és még pár percig főzöm, kevergetem. Én szeretem picit hígabbra hagyni, mert általában másnap is esszük még a rizottót és így nem szárad ki, másnap is szaftos marad.

3. Pirított baconnel vagy pirított gombával tálalom.

Ami az alaplét illeti: persze, a legjobb a házilag készített húsleves / zöldségleves alaplével. Nekem erre sajnos jelenleg nincs időm és konyha kapacitásom se nagyon, így én 3 marhahúsleves kockát ( Maggi-tejmentes) feloldottam 1,5 liter forró vízben és ezzel öntögettem fel a rizottót.



Megjegyzések