Hajdinalisztes palacsinta - gluténmentes, tejmentes, cukormentes

Hoztam egy szuper gluténmentes, tejmentes, cukormentes palacsinta receptet. Nem kell hozzá semmi drága lisztkeverék, csupán egyetlen liszt szükséges hozzá: hajdinaliszt. Isteni finom, jó állagú, könnyen süthető, nem szakadós, könnyen tekerhető palacsinta.

Hozzávalók:
8 db palacsintához

150 g hajdinaliszt
1 csipet só
5 g negyedannyi édesítő
1 nagy tojás
2 ek. olaj
300 ml cukrozatlan mandulatej
100-150 ml szénsavas víz

Elkészítés:
1. Egy tálba tesszük a lisztet, sót, édesítőt, tojást, olajat, majd a folyadékokat fokozatosan hozzáadva kézi habverővel simára keverjük. Pár percig pihentetjük, majd újra átkeverjük, ha túl sűrűnek érezzük, ekkor még lehet korrigálni egy kis vízzel. Én először 100 ml vizet adtam hozzá majd pár perc múlva még 50 ml-t.
2. A hagyományos palacsintával megegyező módon, kissé kiolajozott palacsinta sütőben kisütjük őket.
3. A tölteléknek csak a fantáziánk szab határt, én most megkentem őket mákkrémmel ( darált mák, édesítő, forró víz kikeverve) és fahéjas-párolt almával, majd így tekertem fel őket.



 

Megjegyzések