Sós kapros-túrós lepény- gluténmentes, IR-barát

Gyerekkorom nagy kedvence volt a Mama által készített sós kapros-túrós lepény. Nagyon rég ettem, így mikor megláttam Juditkánál , már nyúltam is a hűtőbe a túróért. Átalakítottam úgy, hogy az én -Perjes Kinga által rám szabott- étrendembe is passzoljon, így ma ez lett a reggelim és az uzsonnám is :) Hamarosan hozok egy édes változatot is, de most jöjjön a recept. 


Hozzávalók: 
kb. 20x30 cm-es tepsihez

Tésztához:
150 g gluténmentes zabpehelyliszt
4 g porélesztő
 1 tk. útifűmaghéj
1 egész tojás
15 g olvasztott kókuszzsír
60 g kókusztej (vagy más növényi tej)
1 kk. cukor 
1 kk. só

Túrós részhez:
500 g túró 
1 tk. só
1 csokor aprított kapor
2 egész tojás

Elkészítés:
1. A tésztához az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttatjuk és összegyúrjuk a többi hozzávalóval. Letakarva félóráig pihentetjük.
2. A töltelékhez a túrót villával áttörjük, hozzáadjuk a sót, kaprot, 2 tojás sárgáját és a 2 tojásfehérje felvert habját. Óvatosan egyneművé keverjük.
3. A tésztát kinyújtjuk és a tepsi aljára tesszük (én csak belenyomkodtam kézzel), megszurkáljuk villával és elterítjük rajta a túrós krémet.
4. 180 fokra előmelegített sütőben 40-45 percig, pirulásig sütjük. 



Megjegyzések