Reszelt túrós - gluténmentes, IR-barát


Teljesen rákattantam a túrós sütikre.Nekem ez igazi Jolly Joker kaja, megfelelő mennyiségben tartalmaz CH-t, fehérjét, zsírt, így reggelire is, uzsonnára is ehetem :) 


Hozzávalók:
kb. 20x30 cm-es tepsihez

Tésztához:
250 g gluténmentes zabpehelyliszt
2 egész tojás
 2 ek. holland kakaópor
kb. 20 g negyedannyi édesítő
csipet só
12 g sütőpor
125 g kókuszzsír

A töltelékhez:
750 g tehéntúró
csipet só
2 egész tojás
kb. 25 g negyedannyi édesítő (ízlés szerint több vagy kevesebb)
1 citrom reszelt héja

Elkészítés:
1. A tészta hozzávalóit aprítógépben összedolgozzuk vagy kézzel összegyúrjuk. 2 egyforma méretű gombócot formázunk belőle és 30 percre a fagyasztóba tesszük.
2. A töltelék hozzávalóit egy villával összedolgozzuk, krémesre keverjük és hűtőbe tesszük.
3. Az egyik tésztagombócot nagylyukú reszelőn a tepsibe reszeljük és kézzel alaposan elegyengetjük, lenyomkodjuk. Ezen elterítjük a túrós tölteléket majd ráreszeljük a maradék tésztagombócot és egyenletesen eloszlatjuk a túrókrémen.
4. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 45 percig sütjük.

Amikor kisül, elég morzsálódós a tetején lévő tésztaréteg. Miután teljesen kihűlt, én egy éjszakára hűtőbe tettem és másnap reggel szeleteltem, fogyasztottam. Szuperül összeértek az ízek, állagok, habár a teteje picit morzsálódósabb maradt, mint a búzalisztes verziónak, köszönhető ez a gluténmentes lisztnek. 


Megjegyzések