Nutellás torta: gluténmentes, tejmentes, tojásmentes, cukormentes, vegán

Ma láttam meg egy szuper vaníliás tortát Kinga Instagram oldalán és mivel mostmár 3 hete az ő útmutatása és étrendje alapján étkezem, nem volt kérdés, hogy ezt elkészítem. Változtattam jócskán az eredeti tortán, olyannyira, hogy a végeredmény egy Nutellás torta lett. Ami gluténmentes, tejmentes, tojásmentes, vegán és hozzáadott cukrot sem tartalmaz. Nagyon-nagyon finom lett. Kell hozzá pár olyan alapanyag, ami nem feltétlenül van meg egy alap háztartásban, de én már berendezkedtem ilyesmikkel, így elkészítettem.


Hozzávalók:
8 szelethez

Az alaphoz:

2 kisebb, kevésbé érett banán
150 g natúr, cukrozatlan kókusztej (bármilyen növényi tej használható)
csipet só
csipet szódabikarbóna
1 tk. citromlé
5 g negyedannyi édesítő (elhagyható, ha édesebb a banán)

A Nutellához:
60 g natúr 100% mogyoróvaj 
5 g negyedannyi édesítő
10 g holland kakaópor
kevés víz


Elkészítés:
1. Az alap hozzávalóit késes aprítógépbe vagy turmixgépbe tesszük és alaposan összedolgozzuk.
2. Kókuszzsírral kikent 16 cm-es tortaformába öntjük és 175 fokra hőlégkeverésre előmelegített sütőben kb. 40. percig sütjük.  Nekem még ragacsos volt a közepe kicsit, mikor kivettem, de ahogy hűlt, összeállt. Állagra leginkább a tejes pitére tudnám hasonlítani.
3. A Nutella hozzávalóit elkeverjük, annyi vizet adjunk hozzá, hogy ne túl híg, de ne is túl sűrű, kenhető, Nutella-állagú krémet kapjunk. Elkenjük a kihűlt torta tetején és megszórjuk apróra tört pirított törökmogyoróval.
4. Mivel semmi romlandó és nyers, tejtermék nincs benne, így szerintem dobozba téve, hűtőben több napig is eláll, megszáradni sem fog, mivel egy kissé ragacsos sütiről van szó.

És végül jöjjenek a tápértékek. 8 egyenlő szeletre vágva 1 szelet tartalmaz:
122 kcal, 4,7 g zsír, 12.9 szénhidrát, 6,2 g fehérje

Jó étvágyat hozzá :) 






Megjegyzések