Natúr almaszósz

Angolszász süteményreceptekben gyakran belefuthatunk a hozzávalók közt az almaszószba (" unsweetened apple sauce"). Az olajat hivatott helyettesíteni részben vagy egészben bizonyos süteményekben.  Sokkal egészségesebbé tehető a végeredmény és szaftosabb, szottyosabb lesz például egy répatorta, ha olaj helyett cukrozatlan almapürét vagy ( mert ilyet is láttam, sőt próbáltam is) ananászpürét használunk. Fontos, hogy natúr legyen, fűszerek és hozzáadott cukor nélkül, különben a süti cukortartalmán is változtatnunk kell és nem a süti ízébe, hanem az állagába van beleszólása. 
Ez a verzió tartósítószerek nélkül készült, hűtőben néhány napig eláll ( lehetséges, hogy tovább is, erre vonatkozóan még nincsenek információim), ami viszont biztos: miután kihűlt a püré, kiválóan fagyasztható. Diétákba is beilleszthető, gazdagíthatjuk vele a zabkásánkat, a smoothie-nkat, de húsok mellé is el tudom képzelni. És hozok majd süteményreceptet is, amiben használható.


Hozzávalók:
2 kis üveghez

4 nagyobb alma
2 ek. citromlé
2 ek. víz


Elkészítés:
1. Az almákat meghámozzuk, kivágjuk a magházukat és kockákra vágjuk. Nem kell túl apróra, hamar megpuhul így is.
2. Egy lábasba tesszük az almakockákat, rálocsolunk 2 ek. vizet és 2 ek. citromlét és közepes lángon, fedő alatt 15-20 perc alatt puhára pároljuk, semmi lé ne maradjon alatta, főzzük el teljesen a levét.
3. Tegyük egy késes aprítóba a puha almát és krémesre, simára dolgozzuk. Töltsük kis üvegekbe, ha teljesen kihűlt, mehetnek a hűtőbe.
Ha fagyasztani szeretnénk, akkor tegyük műanyag dobozba / joghurtos dobozba vagy fagyasztós zacskóba és fagyasztás előtt szintén várjuk meg, hogy teljesen kihűljön. 



Megjegyzések

  1. Én kis üvegekbe raktam,fém kupakkal lezartam. Sütőben csiratlanitottam. Ez bebietel az unokámnak, a többi a sütibe kiegészítő. Egy évig is elall a polcon.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése