Narancsos trüffeltorta kicsit másképp :)


Akik követik a blogomat a facebookon, láthatták, hogy múlt héten átestem egy térdműtéten. Már a műtét másnapján bevillant, hogy mi lenne, ha készítenék egy személyre szabott tortát az én szuper traumatológusomnak, aki már másodszor is összerakta a térdemet. :) Nézegettem orvosos torta képeket, ötletelgettem, formázgattam itthon marcipánból és fondantból. Feladtam magamnak a leckét,mivel még sose csináltam ilyen figurákat. Ahhoz képest, hogy tortadekorálásban egy nagy duplanulla vagyok és sose csináltam ilyen figurákat, alapvetően elégedett vagyok a végeredménnyel. 

A nagy átadásra ma, a varratszedésem alkalmával került sor. A Doktor Úr őszinte meglepetése, öröme, a receptet elkérő asszisztensnők jókedve engem még a balesetemért is kárpótolt. Olyan jók ezek a pillanatok,én annyira örültem, hogy szerezhettem nekik néhány kellemes percet- de azért tegyük hozzá, én is remekül szórakoztam a készítés alatt, gyakorlatilag 2 napig konstans röhögtem itthon, akárhányszor leültem felpolcolt lábbal a konyhaasztalhoz, hogy finomítsak a nagy művön. És ne felejtsük el azt sem, hogy ez egy zseniálisan finom csokitorta,mostanában mindenhol ezzel villantok, szóval nyomatékosítsuk a jól bevált receptet. :)


Hozzávalók:
15-16 cm-es tortához

A piskótához:
4 tojás
80 gr cukor
60 gr sima liszt
25 gr holland kakaópor

A csokikrémhez:
200 gr étcsoki
200 ml habtejszín
150 gr teavaj
100 gr porcukor
1 narancs reszelt héja
narancslikőr ( Grand Marnier)


Elkészítés:
1. A sütőt 175 fokra előmelegítjük, a kapcsos tortaformát kivajazzuk-kilisztezzük.
2. A tojások fehérjét habbá verjük, félretesszük. A sárgákat kihabosítjuk a cukorral, mikor már kifehéredett, beleszitáljuk a lisztet és a kakaóport majd óvatosan beleforgatjuk a fehérjét. Kb. 25 perc alatt készre sütjük ( tűpróbát végezzünk), miután kihűlt, 3-ba vágjuk.
3. A krémhez a csokit egy tálba kockázzuk,a  tejszínt felforrósítjuk és a csokira öntjük. Pár percig hagyjuk,majd belereszeljük egy narancs héját, ízlés szerint adunk hozzá narancslikőrt, simára keverjük és félretesszük hűlni.
4. A szobahőmérsékletű vajat a porcukorral kihabosítjuk majd 2-3 részletben hozzákeverjük kézi habverővel a langyosra hűlt csokis-tejszínes keveréket. A krémet rövid időre hűtőbe tesszük, 1-2 órára, hogy kicsit megdermedjen és könnyebben be tudjuk tölteni vele a tortát.
5. A tortát betöltjük, alulra kerül egy piskóta, a krém 1/3-a, újabb piskóta, újabb adag krém, végül a legszebb piskótalap a tetejére. A torta oldalát és tetejét is körbekenjük a krémmel, az alját díszíthetjük még krémmel, tetejére pedig ráültetjük a kompozíciót. :)



Megjegyzések