Tuesday, 9 June 2015

Áfonyás túróalagút

Megint rég jelentkeztem, de most egy szuper gyors,könnyű, finom, nyári desszerttel jövök. Puffinnál láttam meg az epres túró alagutat és rögtön átalakítottam picit,mert bevallom, nekem már kezd a könyökömön kijönni az eper. Igazán finomat nem is kaptam egyszer sem idén, és a málnát, áfonyát amúgy is sokkal jobban szeretem. Ki lehet fogni néha olcsón / olcsóbban áfonyát, így én azzal készítettem ezt a mennyei desszertet. Ajánlom szeretettel. 


Hozzávalók: 
26x10x8 cm-es formához

250 gr túró
150 gr natúr joghurt
4 ek. vaníliás porcukor
csipet só
2 dl habtejszín
1 dl tej
2 ek. porzselatin
125 gr friss áfonya




Elkészítés:
1. Egy kisebb őzgerincformát kibélelünk folpackkal úgy, hogy túllógjon a formán, hogy majd vissza tudjuk hajtani.
2. A túrót villával áttörjük, hozzákeverjük a joghurtot, cukrot, sót.
3. A habtejszínt kemény habbá verjük, felhasználásig hűtőbe tesszük.
4. Egy kis tálkába öntjük a tejet, rászórjuk a zselatint és mikróban 20-30 mp alatt megmelegítjük, csomómentesre keverjük.
5. Kézi habverővel kevergetve, teaszűrőn átpasszírozva a túrós masszához adjuk a zselatint, hozzákeverjük óvatosan a tejszínhabot is, végül beleforgatjuk az áfonyát.
6. A kibélelt őzgerincformába öntjük a masszát, visszahajtjuk a folpack széleit és 1 éjszakára hűtőbe tesszük. Megsúgom, nekem 2 óra alatt teljesen megkötött a cucc, szeletelhetővé, fogyaszthatóvá vált, de persze az ilyen zselatinos édességeket célszerű késő este elkészíteni és reggel felvágni, kóstolni.


2 comments:

  1. én friss eperrel készítettem, isteni lett...ééés, képzeljétek ha még meglocsolod a tetejét mentás eperdzsemmel...én itt találtam az ötletet hozzá http://glurl.co/befozok

    ReplyDelete
  2. Fincsi lehet! Szeretem az ilyen könnyed desszerteket (is) :)

    ReplyDelete