Húsvéti tojás-keksz

Ma reggel csöngetett a postás: megérkeztek a kekszkiszúrók Hong Kongból :D Olyan kekszkiszúrók ezek, amik egyben sütipecsétek is: kiszaggatom a kekszet, majd egy mozdulattal rányomom a mintát is. Zseniális, nem csak kekszhez, hanem marcipánhoz, cukorpasztához is remekül használható. Én rögtön ki is próbáltam mind a kettőt: marcipánnal díszített mandulás linzereket készítettem Húsvétra hangolva. Nem terveztem az egész napot rászánni, de ahogy nekiálltam, sodródtam az árral, félúton elmentem a boltba is, hogy pár ételfestéket még beszerezzek.:) Így született meg ez a kis kollekció, hatalmas szeretettel :)



Hozzávalók:

A linzerhez:

20 dkg liszt
10 dkg őrölt mandula
20 dkg margarin
10 dkg porcukor
1 tojás sárgája
pár csepp vaníliapaszta

A díszítéshez:
natúr marcipánmassza
különböző ételfestékek
porcukor a nyújtáshoz
kevés lekvár a ragasztáshoz

Egyéb kellékek:
ecset
nyújtófa ( szilikonos)
sütipecsétes kekszkiszúró


Elkészítés:
1. A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, fóliába csomagolva 1 órára hűtőbe tesszük.
2. A sütőt 170 fokra előmelegítjük, gáztepsit sütőpapírral kibéleljük.
3. A tésztát lisztezett felületen 3-4mm vastagra nyújtjuk, tetszőleges szaggatókkal kiszaggatjuk, tepsire tesszük őket és 10 perc alatt kisütjük. Rácsra tesszük őket hűlni.
4. Amíg a kekszek kihűlnek, ételfestékkel beszínezzük a marcipánt, csináljunk  minél több színt, hogy parádés legyen :)
5. A marcipánt porcukorral behintett deszkán vékonyra nyújtjuk és kiszaggatjuk ugyanazokkal a kiszúrókkal, amiket a kekszhez is használtunk. Kevéske mikróban felmelegített, tetszőleges ízű lekvárral megkenjük a kekszeket és ráragasztjuk a marcipánt. 
Bedobozoljuk őket és várjuk a Nyuszit :)




Megjegyzések

  1. Jó kis tavaszi hangulatú, igazi nyusziváró :) Imádom a marcipános kekszeket, mondtam már? :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése