Korpás kifli

Igazi nosztalgia nekem a korpás kifli. Anno, egyetemista koromban,mikor naponta vonatoztam fel Kecskemétről Pestre, mindig korpás kifliből, polgári nevén búzakorpás diákrúdból készült szendvicseket vittem. Imádtam. A kecskeméti CBA-ban szuper példányokat adtak úgy 20 forintért...Kíváncsi vagyok, vajon most mennyi lehet darabja? Ha valaki tudja, írja már meg légyszi :)
Szóval ma rámtört, hogy korpás kiflit ennék. Hamar meg is találtam a receptet Tücsökbogár oldalán. Jelentem, ez isteni. Olyan igazi, CBA-s, nosztalgikus. Legújabb szerzeményemmel, a vad áfonya lekvárral egészen kivételes!!!


Hozzávalók:
8 kiflihez

400 gr fehér kenyérliszt
100 gr zabkorpa
10 gr szárított élesztő
3 ek. méz
3 dl meleg víz
1,5 tk. só
fél dl olaj


Elkészítés:
1. Egy tálban elkeverjük a lisztet a zabkorpával. Kis mélyedést csinálunk a közepébe, rászórjuk az élesztőt, hozzáadjuk a mézet, a langyos vizet és 15 percre félretesszük.
2. Ha felfutott az élesztő, a só és az olaj hozzáadásával kidagasztjuk a tésztát és letakarva, meleg helyen duplájára kelesztjük úgy 1 óra alatt.
3. A tésztát átgyúrjuk és lisztezett deszkán 40 cm átmérőjű körré nyújtjuk, pizzavágóval vagy éles késsel 8 cikkre vágjuk.
4. A cikkeket feltekerjük úgy, hogy a szélesebb végénél 3-4 cm hosszan középen egy metszést ejtünk, kifelé fordítjuk a 2 tésztavéget, feltekerjük és kifli alakúra hajtjuk.
5. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük őket, olajjal megkenjük a tetejüket és 20-30 percig kelesztjük.
6. 200 fokos sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük őket.
Én tettem egy lábaska vizet a sütő aljába, így extra puha kifliket húztam ki a sütőből.
Édesen-sósan, szendvicsnek, mézzel, lekvárral, mennyei!!!!


Megjegyzések

  1. Szofika, csak annyit akarok kérdezni, ezzel én mindig bajban vagyok, mi a különbség a szárított élesztő és a rendes kocka élesztő között, mármint ha szárítottból 10 gr kell akkor a rendesből is annyi vagy abból akkor már inkább 25gr, csak mert mindig megzavarodok ettől, na :D én fél kiló liszthez egy fél kockát szoktam rakni az 25 gr asszem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 10 gr szárított élesztő 25 gr friss élesztőnek felel meg!!!! :)

      Törlés
  2. na akkor nem is vagyok olyan hülye, köszi:) lehet ezt ma megsütöm, ha lejutok a boltba:) puszi

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése