Zöldséges rizottó baconnel

Mostanában hetente egyszer készül rizottó, totál rákattantunk. Mindig azt hittem, hogy rizottót macerás készíteni,mert nem lehet egy percre sem otthagyni, kevergetni kell, meg öntögetni rá a folyadékot. Ez így is van, de valójában maximum félóra alatt kész, annyi kevergetést meg ki lehet bírni. Isteni finom kis ebéd volt ez :)


Hozzávalók:

13 dkg füstölt bacon ( pancetta)
1 fej vöröshagyma
200 gr rizottó rizs ( Arborio)
1 liter húsleves alaplé
15 dkg vegyes zöldség ( kukorica-borsó-spenót-brokkoli, nálam most fagyasztott)
diónyi vaj
30 gr reszelt parmezán
1 csokor friss petrezselyem


Elkészítés:
1. Először elkészítem az alaplét: 1 liter vizet felforralok 2 db csirkehúsleveskockával. A rizottókészítés alatt folyamatosan melegen tartom az alaplét.
2. Egy wokban a bacont lepirítom alaposan, mikor már piros és kezd ropogóssá válni, hozzáadom az apróra vágott vöröshagymát és a rizst és 2 percig együtt pirítom őket.
3. Ezután jöhet 2 merőkanálnyi alaplé és közepes lángon elkezdem főzni a rizottót. Időnként kevergetem és folyamatosan pótlom a folyadékot, de egyszerre csak 1 merőkanálnyit adok hozzá.
4. Mikor már csak 2 adag alaplé van, hozzáadom a zöldséget (én fagyasztottat használtam, előre főzzük meg, majdnem teljesen puhára), kis vajat és parmezánt.
5. Mire elfogy az összes alaplé, a rizottó megfő- most kellett hozzá adnom kb. 1 dl vizet még, de kóstolgassuk a rizsszemeket a vége felé. 
6. A legvégén hozzáadom az apróra vágott friss petrezselymet és kevés parmezánnal megszórva tálalom.


Megjegyzések