Mandarinos zabkeksz

Sosem sütöttem zabkekszet és szerintem nem is kóstoltam soha, mígnem a bloggerkarácsonyon Teller Zsuzsi ajándékát meg nem kaptam: ezeket a szuper aszalt körtés-joghurtos zabkekszeket küldte nekem és isteni volt. Tegnap este 10-kor aztán szembejött egy klasszikus zabkeksz recept és én azonnal megsütöttem, hogy majd mára jó lesz...Alig maradt pár, amit le tudtam ma reggel fotózni,mert éjjel Z több,mint felét felfalta. Isteni finom, szaftos, kissé ragacsos és a mandarin-héj megint remek alternatívának bizonyult a naracsnhéj hiányában! Próbáljátok ki, félóra az egész, de érdemes dupla adaggal indítani!


Hozzávalók:
15 db-hoz

1 csésze: 250 ml

3/4 csésze zabpehely
1 csésze liszt
1 tk. sütőpor
1/4 tk. szódabikarbóna
1/4 tk. só
1 tk. fahéj
1/4 tk. őrölt szerecsendió
3/4 csésze cukor
1 tojás
1/2 csésze vaj/ margarin
2 mandarin reszelt héja

A mázhoz:
1 csésze porcukor
víz/ mandarinlé


Elkészítés:
1. Aprítógépbe tesszük a zabpelyhet és pár másodperc alatt kissé apróbbra daráljuk, de nem teljesen simára. Egy tálban elkeverjük a liszttel, sóval, sütőporral, szódabikarbónával, fahéjjal, szerecsendióval, mandarinhéjjal.
2. A tojást a cukorral és a vajjal/ margarinnal habosra keverjük majd beleforgatjuk a száraz anyagokat. Sűrű masszát kapunk.
3. Evőkanálnyi kupacokat  sütőpapíros tepsire teszük, kicsit ellapítjuk őket és 180 fokra előmelegített sütőben 13-15 perc alatt készre sütjük őket.
4. A kihűlt cookie-k tetejét vízzel/ mandarinnal elkevert sűrű cukormázzal díszítjük.




Megjegyzések

  1. Hű de finom lehet!! Örülök, hogy megihlettelek zabkeksz téren, én sosem tudok eleget sütni, a lányok mindet pillanatok alatt felfalják.... :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néznek ki! Azt hiszem lassan megpróbálkozok én is a zabkeksz készítéssel. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése