A tökéletes palacsinta

Nagyon nagy boldogságom volt ma, végre megvettem a hőn áhított, kerámiabevonatos palacsintasütőt, ezt itt. Nagyon régen szerettem volna már egy ilyet, anno tavaly télen  Apósomnál szerettem bele, amikor másodpercek alatt lesütött vele nekünk egy nagy tál palacsintát, akkor vette, odáig volt érte.:) Én ezeréve egy ócska serpenyőben (!!) igen, serpenyőben, nem is palacsintasütőben sütöttem a palikat, szóval épp ideje volt! Szuper egy eszköz, imádom már most, másodpercek alatt kész a gyönyörű palacsinta, ami sütés után sem szárad ki, nem keményszik meg, puha, rugalmas marad. Imádom:) 
Nálunk a top 3 palacsinta a "cimetös", a nutellás és az "Anyubaracklekvár"-os.




Közzéadnám a receptet, de ez az egyetlen étel, amihez sosem mérem a hozzávalókat, csak úgy öntöm, szemre.:)

Hozzávalók:

3 tojás
csipet só
kb. 2 ek. cukor
liszt
tej
szénsavas ásványvíz/ szódavíz

Elkészítés:
1. A tojásokat kihabosítom a cukorral, majd hozzáadom a lisztet,a sót , fokozatosan, miközben a gép keveri-kavarja, hogy ne legyen csomós.
2. Ezután jönnek a folyékony elemek: először kb. 1-1,5 dl tejet adok hozzá majd annyi szénsavas ásványvizet, amíg a kellő sűrűségű palacsintatésztát el nem érem.
Mindig a lisztet adom először hozzá és nem a folyadékokat, így nem lesz csomós.
3. Ezután nem maradt más hátra, mint kisütni a palikat és tetszőleges töltelékkel ( fahéj, kakaó, nutella, lekvárok, túrókrém, mák, dió) megtölteni és feltekerni. Tekerhetjük hosszúkásra, vagy hajthatjuk négybe.

Nagyon finom töltelék még a tejfölös-kakaós és a tejfölös-fahéjas. Vékonyan megkenjük tejföllel a palit, megszórjuk fahéjas/ kakaós kristálycukorral és így tekerjük fel.




Megjegyzések

  1. De megkívántam most a palacsintát, főleg az említett tejfölöst kóstolnám meg, sose hallottam még. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Probald ki,nagyon finom :) ha szereted a cukros tejfolt a turogombochoz,akkor ezt is fogod :)

      Törlés

Megjegyzés küldése