Tejfölös-gombás pulykamellpörkölt

Mióta kikísérleteztem ezt a pörit, hetente egyszer ez a vacsi. Annyira nagyon finom, tésztával és nokedlival is megállja a helyét. Csirkén kívül sokáig nem ettünk más húst, nem vagyunk oda Zével a kövérkés húsokért. Mostanában azért néha befigyel a sertéskaraj, 1-2 steak ( azt általában Zé süti) és a pulykamell. Ami ennél zsírosabb, az nálunk már tiltólistás.
A titok nyitja, akár karajból, akár pulykamellből készítek pörit, az az idő. Ne sajnáljuk az időt, főzzük akár 1 órán keresztül is, hogy puha, omlós legyen a husi, ne rágós. Íme, így készítem én.


Hozzávalók:
40 dkg pulykamellfilé
40-50 dkg gomba
2 fej vöröshagyma
só, bors
csemege Pirosarany ( bizony :))
kb. 2 tk. pirospaprika 
2-3 ek. tejföl
olaj


Elkészítés:
1. Az apróra vágott vöröshagymát kevés olajon üvegesre pároljuk. Hozzáadjuk a kis kockákra vágott pulykamellett és fehéredésig pirítjuk. Ekkor sózzuk, borsozzuk és félrehúzzuk a tűzről.
2. Megszórjuk pirospaprikával és felöntjük kb. fél liter vízzel. Hozzáadjuk a felszeletelt gombát.
3. Fedőt teszünk rá és kislángon addig főzzük időnként kevergetve,míg a hús meg nem puhul teljesen. Ha szükséges, pótoljuk a vizet, ízesítsük újra sóval, borssal, pirosarannyal, esetleg Erős Pistával, aki szereti a csípőset.
4. A szaftjából vegyünk ki 1-2 evőkanálnyit és keverjük simára a tejföllel majd öntsük vissza a pörkölthöz és még pár percig főzzük, ekkor már fedő nélkül.
Tálaljuk nokedlival vagy tésztával.

A képen látható tésztafajta az egyik kedvencem, a casareccia tészta:)



Megjegyzések

  1. De jól néz ki! Jó lenne vacsira :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ma is ezt készítettem, felturbóztam egy kis zöldborsóval és tészta helyett ezúttal nokedlival!Isteni :)

      Törlés

Megjegyzés küldése