Karamellás minipite

Ma megint kezembe akadt a Hummingbird Bakery Home sweet home c. könyve, rég sütöttem már belőle. Érdekes, akárhányszor fellapozom ezt a könyvet, mindig más fog meg. Ezen a karamellás pitén legalább 100 szor átsiklott már a tekintetem, ma mégis ez volt az első, amire azt mondtam: ezt megsütöm, még ma. 
Az eredeti recept egy nagy pitéről szól, én természetesen minisítettem, abból is csak féladagot készítettem, így összesen 3 db minipite lett-hiába, csökkentenem kell az édességadagot, mindössze egy fél pitét engedélyeztem magamnak, alig várom, hogy Zé hazaérjen és felfalja a többit, hogy ne legyen kísértés:)
Ha normál méretű ( 23 cm ) pitét szeretnénk, duplázzuk a hozzávalókat.


Hozzávalók:
3 db 10 cm átmérőjű pitéhez

A tésztához:
75 gr liszt
13 gr porcukor
38 gr vaj
1 tojássárgája

A töltelékhez:
100+100 gr cukor
50 ml víz
2 tojássárgája
30 gr keményítő
30 gr liszt
2,5 dl tej

A tetejére:
2 dl tejszín
1-2 ek. porcukor
fél csomag habfixáló


Elkészítés:
1. A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, háromfelé vesszük. Egyenként kb. 12-13 cm átmérőjű körré nyújtjuk őket és kibéleljük velük a mini piteformát. Villával megszurkáljuk, sütőpapírt teszünk bele, babot szórunk rá és 200 fokra előmelegített sütőben 10 percig vakon sütjük. Eltávolítjuk a babot és a sütőpapírt és 160 fokra csökkentett hőfokon további 5 percig sütjük. Félretesszük hűlni.
2. A tojássárgákat a liszttel, keményítővel, 100 gr cukorral és pici tejjel fehéredésig keverjük. A maradék tejet felforraljuk, majd félrehúzzuk és belecsorgatjuk a tojásos keveréket. Visszatesszük a tűzre és kislángon folyamatosan kevergetve besűrítjük. 
3. A maradék 100 gr cukrot egy lábasba tesszük a vízzel együtt és kislángon addig kevergetjük,míg a cukor nagyjából el nem olvad. Ekkor közepes lángra kapcsolunk és kb. 10 percig forraljuk, addig míg szép barnás, karamelles színe nem lesz.Eközben ne kevergessük,mert megzavarjuk a folyamatot. 1-2 percre tegyük félre a karamellt, hogy kissé hűljön majd folyamatos kevergetés mellett csurgassuk a fehér krémhez és keverjük egyneművé. Vigyázzunk,mert a karamell nagyon forró! Ne várjunk túl sokat,mert úgy járunk mint én: elkezdett a karamell kötni és lett 1-2 dobostorta-tető darab a krémben, ami cseppet sem zavaró, elvégre karamellkrémet készítettünk és én szeretem a roppanós Dobos-tetőt.
4. Ha a karamellkrém kihűlt, mégegyszer dolgozzuk át robotgéppel, hogy ne legyen csomós és kanalazzuk a minipitékbe.
5. A tejszínt kezdjük el habbá verni, adjunk hozzá ízlés szerint porcukrot majd mikor kezd keményedni, mehet hozzá a habfixáló, ezzel addig verjük,míg a kellő szilárdságot el nem érjük. Tegyük habzsákba, amire tegyünk sima kör alakú csövet és nyomjunk habcsúcsokat a minipiték tetejére.
A díszítést lehet fokozni csokiforgáccsal, karamellfátyollal, vajkaramella-darabokkal.

Ha több időnk van, akkor a tejszínhab helyett amerikai tojáshabos frostingot tegyünk a tetejére, ennek receptje itt található. Az elkészült krémet tegyük habzsákba és szintén a sima csővel nyomjunk tojáshabcsúcsokat a pite tetejére. Karamellizáló pisztollyal kezeljük meg őket és meseszépek lesznek. Érdemes így díszíteni őket,mert amúgy is kimarad 3 tojásfehérje. Én is így akartam, de sajnos a kézimixeremből eltűnt a biztosíték, Zé átszerelte valami kütyübe, így nem működött, álló mixerrel pedig ezt nem lehet elkészíteni,mert vízgőz felett kell keverni a krémet!!!




Megjegyzések

Megjegyzés küldése