Norvég almatorta

Hogy mitől norvég,azt nem tudom. Norvégabb lenne, ha meglódítottam volna a  kardamomot is a tésztájába, de sajnos a 10 méter hosszú fűszeres pulton ezt pont nem találtam a teszkóban.
Szóval Anyuval beszéltem délután telefonon és áradozott, hogy norvég almatortát sütött és milyen finom. Kigugliztam én is, ezt a receptet találtam szimpatikusnak.
A tésztája finom puha, könnyű, tulajdonképpen egy vajas piskótáról van szó, olyan,mint amilyen anno a Szivárvány tortának a tésztája is volt. Egy gombóc vaníliafagyi vagy egy kis vaníliasodó nekem elfért volna mellette, de Zé erősködött, hogy nem kell emellé semmi, csak jóóóó sok porcukor a tetejére. Gyorsan megvan, olcsó, könnyű, szép, finom, ideális desszert rohanós napokra vagy váratlan vendégeknek.


Hozzávalók:
20 cm-es tortához

125 gr vaj, olvasztva
125 gr cukor
2 tojás
késhegynyi vanília esszencia
125 gr liszt
csipet só
1 tk. sütőpor
2 ek. tej

A tetejére:
1 db alma
őrölt fahéj
kb. 2 ek. cukor


Elkészítés:
1. A  vajat a cukorral, a tojásokkal,vaníliával habosra keverjük. Hozzákeverjük a sóval, sütőporral elkevert liszt felét, a tejet, majd a liszt másik felét. Simára dolgozzuk.
2. Kivajazott-kilisztezett kapcsos tortaformába öntjük a masszát, a tetejét kirakjuk vékonyra szelt almaszeletekkel. Fahéjas cukorral bőven megszórjuk.
3. 180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig, kb. 35-40 percig sütjük.



Megjegyzések