Málnás joghurtfagyi


Nem sokat váratott magára a második fagyi elkészítése. 24 óráig hűtőttem a tartályt, 6 óráig a fagyialapot. Az eredmény: 15 perc alatt tökéletes, krémes fagyi. Imádom a fagyigépet:)) A joghurtfagyi receptjét pedig Katucinak, a fagyikirálynőnek köszönöm:)
Én most a próba kedvéért csak féladagot készítettem, ami csupán 3-4 gombóc, az egyszerűség kedvéért az eredeti, Katuci-féle arányokat adom meg.


Hozzávalók:
500 gr joghurt ( én most zsírszegény, natúr görög joghurtot használtam)
100 ml víz
100 gr cukor
2 citrom reszelt héja

kb. 10 szem málna
ízlés szerint porcukor


Elkészítés:
1. A cukorból és a vízből cukorszirupot főzünk, mikor eltűnnek a cukorkristályok, hozzáadjuk a citromhéjat és további 5 percig forraljuk. Belekeverjük a joghurtba és 5-6 órára hűtőbe tesszük.
2. Az előhűtött alapot fagyigépben elkészítjük.
3. Míg a gép dolgozik, teaszűrőn átpasszírozzuk a málnát és ízlés szerint porcukorral ízesítjük.
4. Az elkészült fagyi felét egy műanyag dobozkába tesszük, lelocsoljuk a málnapürével, kiskanállal márványosra húzzuk. Ráborítjuk a fagyi másik felét, erre pedig jöhet a maradék málnapüré.
5. Fagyasztóba tesszük addig, amíg a málnapüré összefagy a fagyival, de akár azonnal is fogyaszthatjuk.:)


Megjegyzések