Mézdinnye sorbet

Ha valaki, akkor én aztán élek-halok a fagyiért. Képes lennék egy főétkezésről is lemondani 5 gombóc soltvadkerti fagyiért cserébe.Télen-nyáron.
Katuci fagyijait mindig csodálom, tegnap eljött az idő, hogy én is kipróbáljak valami jeges finomságot. A hűtőben napok óta árválkodó fél mézdinnye ( mely nevével ellentétben véletlen sem volt mézédes) gyorsan eldöntötte, hogy melyik jeges finomságra essen a választás.
Noha nem vagyok oda a dinnyéért mint fagyiért, úgy gondoltam, próbának megteszi.
Igen, kissé kásás lett, pedig legalább 6-7 alkalommal átturmixoltam és megfagyni is elég nehezen akart, igazából csak ma reggelre lett fagyos. Ma reggel viszont nem turmixoltam már át újból. Konklúzió: kell egy fagyigép ( szegény Zé...) , de gyorsan. Konklúzió 2: a tejes, krémes fagyikért még mindig jobban odáig vagyok,mint a sorbet-ért. Következő kísérlet coming soon::)


Hozzávalók:
kb. 3 gombóchoz

300 gr mézdinnye felkockázva ( tisztítva mérve)
30 ml víz
30 gr cukor
fél lime leve


Elkészítés:
1. A dinnyét megpucoljuk,felkockázzuk és a lime levével együtt botmixerrel pürésítjük.
2. A cukorból és a vízből néhány perc alatt cukorszirupot főzünk,kissé kihűtjük.
3. A szirupot a dinnyepüréhez keverjük, műanyag dobozba tesszük és mehet be a fagyasztóba.
4. Mikor elkezd megfagyni, botmixerrel átturmixoljuk, hogy megakadályozzuk a jégkristályok képződését.  Ezt 4-5 alkalommal, 20-30 percenként megismételjük a kívánt állag eléréséig.




Megjegyzések