Zellerkrémleves


Aki rendszeresen látogatja a blogomat, az tudja, hogy élek-halok a krémlevesekért-annak ellenére is, hogy nem valami fotogének...
Legutóbbi alkotásom ez-Zé a céges Karácsonyi mókáról úgy jött haza, hogy képzeljem el, zellerkrémleves volt az előétel pirított baconkockákkal és fokhagymás pirítóssal és az mennyire finom volt.Én meg csak pislogtam, hogy az én uram a zellert akármilyen formában is megette???Akkor az a leves tudhatott valamit.Tegnap ki is próbáltam, úgy ahogy mesélte, fokhagymás bagettel és ropogósra pirított baconnel. Én sem ugrálok a zellerért, de ez nagyon finom volt!


Hozzávalók:
40 dkg zellerszár/halványító zeller/angol zeller/celery ( hirtelen ezek a nevek jutottak rá eszembe)
2 szál újhagyma
3 dl tejszín
2 dl víz
diónyi vaj
só, bors, fokhagyma
30 dkg bacon

Elkészítés:
1. A zellert és az újhagymát megmossuk, vékony karikákra vágjuk.
2. Egy lábasban diónyi vajat hevítünk, rádobjuk a zellert és az újhagymát, sózzuk, borsozzuk,hozzáadjuk a fokhagymát ( én most granulátumot használtam), pár percig nagylángon pirítjuk.
3. Pici vizet öntünk alá, közepes lángon, időnként megkevergetve kb. 10-15 perc alatt fedő alatt puhára pároljuk.
4. Ekkor botmixerrel pürésítjük az egészet, felöntjük vízzel és tejszínnel és felforraljuk. 
5. Forrástól számítva kb. 5 percig főzzük még, ízlés szerint még fűszerezhetjük.
6. A bacont zsírjára pirítjuk, tálaláskor a forró levesbe dobjuk, fokhagymás pirítóssal, bagettel vagy sajtos pirítóssal kínáljuk.


Megjegyzések