Petrezselymes-újhagymás krémes rizs

Nálunk a köretválaszték kimerül a rizsben és a krumpliban.De ha választásra kényszerítem az uramat, mindig a rizsre voksol.Én sokáig nem szerettem-emlékeimben nyilván élénken éltek a napközis fonnyadt borsós, sok barnaszemes rizibizik-, mondván,száraz, unalmas, íztelen. Ezt a 3 ismérvet most megcáfolom. Ha már Z rizst kér, akkor az legyen olyan rizs, amit én csak úgy magában elkanalazgatok-akár hidegen is.
A napi 12 óra mellett, ami erre a hétre jutott, bevallom, nem nagyon van időm nagy kajákra...
Most összedobtam ezt a rizst és mellé készen vett húsgolyókat sütöttem. Feketére.Úgy, ahogy Ő szereti :)


Hozzávalók:
25 dkg rizs
3 dl creme fraiche ( ennek hiányában tejföllel vagy tejszínnel is működhet)
4 szál újhagyma
1 csokor friss petrezselyem
só, bors


Elkészítés:
1.A rizst kifőzzük.
2. Az újhagymát felkarikázzuk, a petrezselymet durvára vágjuk.
3. A kifőtt rizsre ráborítjuk a kétféle zöldet, majd a creme fraiche-t, picit sózzuk-borsozzuk, összerottyantjuk a tűzhelyen és már szedjük is tányérra, a fekete húsgolyók mellé.:)



Megjegyzések