Málnás-fehércsokis szülinapi torta

Mostanában nem posztolok túl gyakran, mondjuk úgy, nyáriszünetre mentem. Ennek fő oka az Olimpia. Habár közel vagyok a tűzhöz, Olimpikonjainktól mindössze pár mérföld választ el, sajnos élőben nem tudom nézni a meccseket, de hála a BBC 24 Olimpiai csatornájának, amikor csak tehetem, munka előtt-közben-után nézek mindent!!!!Most nem az az első reggel mikor kinyílik a szemem, hogy mit főzzek ma, hanem csekkolni, hogy Gyurta Dani mikor úszik és hányra megyek dolgozni :DD
Na de visszatérve erre a tortára. Hétvégén volt a szülinapom, nem tagadom, 27 éves lettem...Szerettem volna ebből az alkalomból valami nagyon tuti tortát készíteni magamnak. Mikor a Nosalty-n megláttam ezt a tortát, nem is volt kérdés, hogy ez lesz a befutó.
Sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Habár az íze isteni finom, de az állaga nem lett tökéletes. A zselatin ellenére sem kötött meg maradéktalanul, és a mascarpone-tejszínhab-ricotta-zselatin összekeverésekor furcsa, szemcsés állagot öltött. Ha valakinek van tippje, hogy mi lehetett a hiba, várom szívesen az ötleteket.
De azért itt van, felposztolom, néhány rendhagyó, Szofikás-szülinapos ételfotóval:)


Hozzávalók ( 23 cm-es kapcsos tortaformához):

Az alaphoz:
18 dkg keksz
8 dkg olvasztott vaj

A krémhez:
50 dkg málna
20 dkg fehércsoki
25 dkg mascarpone
25 dkg ricotta
2 dl tejszín
1 csomag expressz zselatinfix
2 ek. porcukor


A zselatinfixről annyit-mert én még sosem találkoztam vele-hogy ellentétben a lapzselatinnal és a porzselatinnal, nem kell feloldani,hanem a hideg krémhez keverés közben kell szórni. 


Elkészítés:
1. A kekszet apró szemcsésre összetörjük. ( Késes mixerben, vagy egy zacskóban nyújtófával.)
2. A vajat felolvasztjuk és összekeverjük a keksszel.
3. Kivajazott tortaforma aljába nyomkodjuk a kekszes-vajas keveréket és amíg a krémet elkészítjük, hűtőbe tesszük.
4. A málna felét villával összetörjük, félretesszük.
5. A tejszínt kemény habbá verjük, félretesszük.
6. A mascarponét a ricottával és a porcukorral habosra keverjük, folyamatos keverés mellett hozzáadjuk a zselatinfixet és további 1 percig keverjük. Ezután óvatosan beleforgatjuk a felvert tejszínt.
7. Az elkészült krémet kettéválasztjuk: egyik felébe beleforgatjuk az összetört málnát, másik felét fehéren hagyjuk.
8. Először a málnás krémet simítjuk a kekszes alapra,majd kirakjuk a maradék málna kb. 2/3-ával, erre pedig rásimítjuk a fehéren maradt krémet.
9. Egy éjszakára hűtőbe tesszük, tálalás előtt óvatosan eltávolítjuk a tortakarikát és a maradék málnával díszítjük a tortát.





Megjegyzések

  1. A 27 éves életkor szerintem még bátran vállalható! Boldog Születésnapot így utólag is! Én is az olimpia lázában égek! Hazaérve a munkából TV bekapcs és nézése kifulladásig (ez kb. éjfél...) Irigyellek, hogy tűzközelben vagy és részese lehetsz a pezsgésnek! Ha esetleg kijutsz a férfi kézisek meccsére, akkor szurkolj helyettem is! De ne csak nekik (bár szívemhez legközelebb a kézilabda áll), hanem minden magyar sportolónak!...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen!!!!És utó-szülinapi ajándékként még úgy néz ki a kézimeccs is összejön!:))

      Törlés
  2. Jajj én is olimpia, főleg atlétika fan vagyok:) De nincs TV adásunk így neten csekkolom általában:) Boldog szülinapot itt is:) Ízre finom volt, ha már az állaga neked nem tetszik? Habár szerintem így a képekről semmi gond nincs vele anyukám:) Én megenném.most.azonnal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ízre semmi gond nem volt vele, elvégre a málna-fehércsoki elég szigorú páros:) Legközelebb kihagyom szerintem a tejszínt meg a ricottát, sőt maradok a jól bevált Philadelphiás cheesecake-nél :)

      Törlés
  3. Boldog Születésnapot itt is!:) Nekem még jobban szétesett a sajttortám....fene tudja, sokszor más a magyar recept is meg az angol összetevők...De szerintem is tuti jól néz ki a képeken, semmi baja! :D Én is nézem az Olimpiát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika,én is gondoltam arra, hogy más állagú itt a mascarpone is meg a ricotta is...Magyarországon lehet, hogy összeáll ez a torta, de erre felénk,úgy tűnik nem :D

      Törlés
  4. Szerintem gyönyörű lett:))
    És biztos nagyon finom:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése