Hortobágyi húsos palacsinta

Amióta az eszemet tudom, élek-halok a Hortobágyi palacsintáért. Egészen 2 héttel ezelőttig azonban az én konyhámban nem készült. Akkor azonban az én uram úgy jött haza a munkából, hogy ő meghal egy hortobágyiért. Én épp hulla voltam, úgyhogy közölte, hogy majd ő megcsinálja. Jó, rendben, legyen. Még csak a hagymát pucolta,mikor kisettenkedtem a konyhába, hogy na, azért mégis hadd segítsek már.
Akkor marhahúsból készült ( évezredeknek tűnt,mire megfőtt),most csirkéből. Tudom, az igazi nem ezekből készül, de az én Anyucikám is mindig csirkéből készítette és hát nekem az az etalon.
Biztos lesz, aki hőzöng, hogy neeeeem, a hortobágyit nem így kell csinálni,de nekem ez az igazi. Én így szeretem. Rengeteg sok tejföllel.


Hozzávalók:

12 db palacsinta
fél kg csirkemellfilé
1 nagy fej vöröshagyma
pirospaprika
só, bors
1-2 gerezd fokhagyma
csípős paprikakrém
tejföl ízlés szerint


Elkészítés:
1. A palacsintákat előre kisütjük.
2. Csirkepörköltet készítünk: kevés olajon üvegesre pirítjuk a hagymát, hozzáadjuk a kis kockákra vágott csirkemellet. Fehéredésig pároljuk. Félrehúzva a tűzről megszórjuk pirospaprikával, felöntjük annyi vízzel amennyi ellepi. Sózzuk, borsozzuk,fokhagymával, paprikakrémmel ízesitjük és fedő alatt közepes lángon addig főzzük, míg a hús meg nem puhul.
3. Amikor a pörkölt kész, a szaft kb. 1/3-át kivesszük, félretesszük.
4. A húst a maradék lével botmixerrel pürésítjük, tejfölt adunk hozzá, ízlés szerint még fűszerezzük, összeforraljuk. Jó sűrű állaga legyen. 
5. A maradék szaftot tejföllel besűrítjük. ( Ha sűrűre szeretnénk, mehet bele pici liszt is, de a palacsinta úgyis beszívja a szaft nagy részét.)
6. A csirkés töltelékkel betöltjük a palacsintákat, a két oldalát visszahajtjuk,majd háromba hajtjuk. Tűzálló tálba tesszük őket, lelocsoljuk a tejfölös szafttal és 180 fokra előmelegített sütőben kb. félóra-40 perc alatt készre sütjük.



Megjegyzések

  1. Hát ez csak finom lehet! Én is imádom:) Naná, hogy csirkéből! Nagyon jó a fotó is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Anyukám, pedig a fotók este fél 10kor készültek az erkélyen:)

      Törlés
    2. Az kemény:) Akkor mindig a teraszon fotózz:)

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki! Én is csirkével enném:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése