Cseresznyés-ricottás pite

Mostanában hihetetlen módon rákaptam az omlós tésztás sütikre. Mióta megcsináltam a Tarte au citront, és kikísérleteztem a tökéletes omlós tésztát, alias pate sablee-t, mindent ezzel akarok sütni. Ez a süti eredetileg cheesecake lett volna, a szokásos kekszes-vajas alappal, de nekem annál sokkal jobban bejön a pate sablee. Kibéleltem vele egy tepsit és ebbe a tésztadobozba került a citromos-cserkós-ricottás töltelék.Jóféle.


Hozzávalók: ( 24x24 cm-es négyzet alakú pitetál)

A pate sablee-hoz:
115 gr liszt
50 gr jéghideg vaj
25 gr porcukor
1 tojássárgája
1 ek. hideg víz
1 tk. vanília esszencia

A töltelékhez:
250 gr ricotta
2 tojás
75 gr cukor
1 citrom reszelt héja
3 ek. liszt
20 dkg félbevágott, kimagozott cseresznye


Elkészítés:
1.A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és folpackba csomagolva fél-1 órára hűtőszekrénybe tesszük. ( 20 perc pihivel a fagyasztóban kiváltható az 1 óra.:)
2. Lisztezett deszkán kinyújtjuk és a sütőpapírral kibélelt formába igazítjuk. Nem csak az aljára, az oldalára is kerüljön tészta.Villával alaposan megszurkáljuk a tésztát.
3. Sütőpapírt terítünk rá-bele, beleszórunk fél kiló babot és 180 fokra előmelegített sütőben 10 percig vakon sütjük. Kivesszük a babot és a sütőpapírt majd további 5 percig sütjük a tésztát.
4. A ricottát a tojásokkal, a cukorral, a citromhéjjal és a liszttel habosra keverjük. A tésztára öntjük.
5. Beleszórjuk a kimagozott félbevágott cseresznyét és kb. 40-50 percig ugyanazon a hőfokon sütjük. Ha elkezd barnulni a tészta széle, nyugodtan fedjük le alufóliával.
6. Zárjuk el a sütőt, nyissuk ki az ajtaját és a sütőben hagyjuk kihűlni a cheesecake-pitét, vagy nem is tudom minek nevezzem.:)






Megjegyzések

  1. Ajjj, de guszta! Ráadásul telenyomod jó sok képpel, hogy csorogjon a nyálam, hát szabad ezt?! :DD

    VálaszTörlés
  2. Meggyel jöhet nekem Szofikám!Szupituti

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, profi vagy ezekben a sütikben (is). Jöhet nekem is egy tepsivel:D

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm lányok,épp az utolsó szeletkét eszegetem :)))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése