Citromos-passiógyümölcsös pite

Életem első találkozása a passiógyümölccsel. Én bizony még sosem ettem és sosem csináltam belőle semmit. De ez valami nagyon jóóóóó ez a gyümi, szerelem volt első látásra, mikor megláttam a Baking heaven magazinban ezt a pitét. Tulajdonképp ugyanaz a recept, mint a Citromtortánál, felturbózva egy kis passiógyümölccsel. Az állaga kicsit más lett, krémesebb, "szaftosabb",mint a citromtortáé. 


Hozzávalók ( 24 cm-es piteforma)

A tésztához:
115 gr liszt
50 gr jéghideg vaj
25 gr porcukor
1 ek. víz
1 tojássárgája
1 tk. vanília esszencia

A töltelékhez:
5 tojás
150 gr cukor
150 ml tejszín
2 citrom reszelt héja és leve
2 passiógyümölcs belseje ( húsa és magjai)


Elkészítés:
1. A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és folpackba csomagolva félóra-órára hűtőbe tesszük.
2. Lisztezett deszkán vékonyra nyújtjuk és a kivajazott, kapcsos aljú piteforma alját és oldalát is kibéleljük vele.
3. Villával megszurkáljuk sűrűn, sütőpapírt teszünk bele, babot szórunk rá és 200 fokra előmelegített sütőben 10-15 percig vakon sütjük.
4. Eltávolítjuk a  babot és a sütőpapírt, majd további 5 percig sütjük a tésztát. Ezután a hőfokot visszavesszük 150 fokra.
5. Az egész tojásokat a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a tejszínt, a citromhéjat, citromlevet valamint a passiógyümölcsök húsát és magjait. Egy kancsóba öntjük e keveréket és a kancsóból óvatosan áttranszferáljuk a tésztára.
6. Kb. félóráig sütjük a pitét.Amikor már a süti közepe sem "remegős", akkor van készen.




Megjegyzések

Megjegyzés küldése