Áfonyás-túrókrémes palacsintatorta

A héten már elkezdtem agyalni szülinapi-torta ötleteken, hogy akkor mit is kéne sütnöm jövő szombaton. Magamtól, magamnak :) A palacsintatorta-ötlet Emőkétől származik, ezúton is köszönöm neki.
Sosem voltam nagy palacsintarajongó. A Gundel és a Hortobágyi palacsinta kivételével engem nem nagyon hoznak lázba a különféle cimetes, lekváros, kakaós tételek,sőt még az amerikai palacsinta sem annyira...
De nem hagyott nyugodni ez a palacsintatorta vagy palacsintatorony-téma, ma reggel felkeltem, és miközben tettem-vettem a lakásban,összeállt az áfonyás-túrókrémes palacsinta az agyamban.Persze közben Anyuval is konzultáltam, hogy akkor mégis hogy kéne, hogy ne folyjon ki a töltelék, mivel sűrítsük,meddig süssük.
És íme megszületett Ő, én pedig szerelembe estem a Palival.


Hozzávalók:
kb. 15 db palacsinta
1 csomag főzős vaníliás pudingpor
4+2 ek. cukor
4 dl tej
250 gr tehéntúró
20 dkg friss áfonya

A tetejére:
2 dkg vaj
1 ek. barna cukor
áfonya, tejszín a tálaláshoz


Elkészítés:
1.A palacsintákat kisütjük.
2. A pudingport 4 ek. cukorral és 4 dl tejjel felfőzzük, hagyjuk kihűlni. Tegyünk a lábas  tetejére sütőpapírt, így nem bőrösödik be a teteje.
3. A túrót villával áttörjük és kis adagonként hozzáadjuk a kihűlt pudingot,jó alaposan elkeverjük.Én még itt tettem bele az extra 2 ek. cukrot,mert nem találtam elég édesnek.
4. Az áfonya 3/4-ét félbevágjuk, a szebb szemeket egészben hagyjuk és félretesszük a díszítéshez.
5. Egy kapcsos tortaforma aljára leterítünk egy palacsintát, megkenjük a pudingos-túrós krémmel,megszórjuk áfonyával. Újra palacsinta, krém, áfonya. Addig folytatjuk,míg a hozzávalók el nem fogynak.
6. A legfelső palacsintát megkenjük olvasztott vajjal, megszórjuk barna cukorral.
7.180 fokra előmelegített sütőben kb. 10 percig sütjük,épp csak addig, amíg a barnacukor meg nem olvad a palacsinta tetején.
8. Miután kihűlt, lekapcsoljuk a formát, a tetejét lelocsoljuk tejszínnel és megszórjuk a maradék áfonyával.

Jó bőven lelocsolhatjuk tálaláskor tejszínnel, de vaníliafagival is el tudom képzelni.:)





Megjegyzések

  1. Nagyon jó lett! :) Megennééééém!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi az ötletet,már agyalok a következő palacsintortámon:)

      Törlés
  2. Tök jól néz ki! Én imádom a palit minden mennyiségben, ízben jöhet! Ez is biztos ízlene!:) Tök jó utcátok van!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Erika:) A napokban egész jóidő volt,meg sikerült nem éjjel főznöm, úgyhogy kicuccoltam az erkélyre ételfotózni:)

      Törlés
  3. Nagyon szép, szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  4. Jahajjj,de éhes vagyok...nekem 2 hete szét van verve a konyhám,kínzás ám ilyeneket mutogatni:P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jóóóólvanna, majd az álomkonyha kárpótol:)

      Törlés

Megjegyzés küldése