Super tasty Spanish chicken a'la Jamie, Balázs és Szofika :)

Ez most igazából egy kakukktojás, mert nem én sütöttem. De az én konyhámban készült, én is ettem belőle és amúgy is én pucoltam a krumplit meg a hagymát :DD
Szóval idejött kedves barátom B, hogy Jamie's super tasty Spanish roast chicken-t fogunk sütni. Én meg mondtam, hogy rendben, ha Te mondod, akkor azt sütünk. Vagyis Te, én majd csak segítek. Úgy is lett. És finom is lett. :)


Hozzávalók:

1 kg burgonya
4 citrom
friss petrezselyem
1 db egész csirke
só, őrölt bors
olívaolaj
300 gr chorizo ( ennek híján jóóóó kis magyar házikolbi:)
4 gerezd fokhagyma
15-20 db koktélparadicsom
2 fej lilahagyma
friss rozmaring 
őrölt paprika


Elkészítés:
1. A burgonyát meghámozzuk, nagyobb darabokra kockázzuk. Két citromot bevágunk keresztben és hosszában négybe.
2. A krumplit és a citromot forrásban lévő vízbe dobjuk és 5-10 perc alatt előfőzzük.
3. A csirkét megmossuk, besózzuk, beborsozzuk, pici pirospaprikával bekenjük. A belsejébe beletesszük a 2 citromot ami a krumplival főtt és egy csokor petrezselymet.
4. Egy tepsit kibélelünk alufóliával, meglocsoljuk vékonyan olívaolajjal. Eloszlatjuk rajta az előfőzött krumplit, 2 lilahagymát felkockázva, apróra vágott rozmaringot, rádobjuk a koktélparadicsomokat is. Sózzuk, borsozzuk.
5. Erre a zöldségágyra ráültetjük a madarat és 220 fokra előmelegített sütőben fólia alatt kb. 1 óráig sütjük. Ezután levesszük a fóliát és további 30-45 percig sütjük, amíg piros és ropogós nem lesz a csirke.
6. Amíg sül a csirke, elkészítjük a "gremolata"-t: 2 citrom reszelt héját, 4 gerezd fokhagymát, egy csokor petrezselymet és olívaolajat kevés sóval és borssal botmixerrel  pürésítünk. Az elkészült madarat ezzel kenegetjük meg.





Megjegyzések

  1. Nagyon viccesek a csupasz fotók:) Imádom a grill csirkét, még sosem készítettem, nekem is kellene egy ilyen Jamie-s jóbarát, aki itt terem hipphopp és megsüti nekem:)

    VálaszTörlés
  2. Klassz hogy ilyen barátod van, micsoda csirke:) Tetszenek az aktfotók is:D Jamie-nek ezt a receptjét még nem ismertem, szóval nagyon tetszik egy az egyben isteni lehet!

    VálaszTörlés
  3. Tényleg szuper! Elképzelem az illatokat a lakásban...:))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése