Körtés frangipane torta

Készült tavaly nyáron egy bizonyos "Very berry frangipane tart".Mandulaimádatom betetőzése volt az a torta. Maga a csoda. Omlós tészta, mandulakrém (frangipane) és friss gyümölcs a tetején. Custard-dal, vaníliafagyival, vagy csak úgy magában. De 2 szeletnél több egyszerre nemigen csúszik-még nekem sem.Ez pedig nagy szó.
Most körtével készítettem,jelentem, úgy is megállja a helyét.

A tészta tekintetében most lusta voltam, 79 p-ért megvettem a kész omlós tésztát ( sweet pastry case) így pikk-pakk megvolt a süti:)


Hozzávalók ( piteforma vagy ha készen vásároljuk a tésztát, levehető aljú tortaforma)

A frangipane-hoz:
100 gr puha vaj
100 gr kristálycukor
100 gr őrölt mandula
2 tojás
pár csepp mandulaaroma (elhagyható)

A tetejére:
kb. 30 dkg vékonyra szeletelt körte


Elkészítés:
1. A tésztát a fentiekben leírtak alapján elkészítjük, kibéleljük vele a formát.
2. A vajat a cukorral habosra keverjük, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat is.
3. Mehet bele a mandulaaroma és az őrölt mandula is.
4. A mandulakrémet a tésztára öntjük, tetejét körteszeletekkel borítjuk.
5. 200 fokra előmelegített sütőben, az alsó rácson 10 percig sütjük.
6. Ezután visszavesszük a hőfokot 160 fokra és egy emelettel feljebb tesszük a tortát a sütőben: további 25 percig még így sütjük.

Ha még kicsit remegős a közepe 25 perc után, ne ijedjünk meg, vegyük csak ki, ahogy hűl, úgy fog még szilárdulni a krém.



Megjegyzések

  1. Tetszik ez a körtés torta, és a blogod is. :) Jövök máskor is nézelődni, mert úgy látom, bőven van mit... :) Ha van kedved, Te is meglátogathatsz... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már ott is vagyok Nálad:)) További kellemes nézelődést nálam!:)

      Törlés

Megjegyzés küldése