Epres-mákos sajttorta

Nyammm Zsófinak nagyon durva tételei vannak...Akárcsak ez a torta.Sajttorta is, ráadásul mákos is, a tetején meg friss szamócák csücsülnek. Ojjj, szerelem volt ez is első látásra. Sokszor elmondtam, hogy nem szeretem a mákot, de akárcsak a máktorta, ez is melengeti a kisszivemet. Lehet, hogy mégis szeretem a mákot??:)

Hozzávalók 26 cm-es kapcsos tortaformához:
Az alaphoz:
200 gr keksz
100 gr vaj

A krémhez:
500 gr mascarpone
200 gr cukor
1 dl tejszín
4 tojás
120 gr darált mák
pár csepp vanília esszencia
40 gr keményítő ( én kihagytam, mert nem volt itthon)

A tetejére:
eper

Elkészítés:
1. A sütőt melegítsük elő 170 fokra, a tortaformát kenjük ki vajjal.
2. A kekszet daráljuk apróra. A vajat olvasszuk meg. Keverjük őket össze és osszuk el a tortaforma alján. Egy kiskanál hátuljával jó alaposan nyomkodjuk le.
3. Ha használunk keményítőt, keverjük ki a tejszínnel.
4. Tegyük egy keverőtálba a mascarpone-t, adjuk hozzá a cukrot és mixeljük össze.
5. Mehet hozzá a vanília és egyenként a tojások.
6. Végül adjuk hozzá a mákot is és keverjük simára.
7. Öntsük a kekszes alapra és kb. 70-80 perc alatt süssük készre előmelegített sütőben, az alsó rácson.
 Ha barnulna a teteje, fedjük le alufóliával.
8. Ha kihűlt, kapcsoljuk le a formát ( előbb nem érdemes, mert megreped a torta:)) és díszítsük friss eperrel.


Megjegyzések

  1. JAjj ez a mák teljesen megbolondít:) Nagyon jó lett:)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Hany fokon sutod?

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Az első pontban ott a sütési hőfok: 170, nekem villanysütőm van!Üdv: Szofi

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése