Cookie-k:)


Még mielőtt azt hinnétek, hogy a pezsgőspohár alakú kuki rózsaszín csillámporral díszítve az én agyamból pattant ki, le kell hogy lombozzak mindenkit, nem, sajnos nem én vagyok ilyen kreatív. Én csak egy "copycat" vagyok:)
Egyik kis sütis bibliámban akadtam ezekre a jópofa sütikre, és elárulom,vannak még ennél meredekebbek is, úgy mint körömcipő és ridikül.:) Körömcipővel is próbálkoztam, de elég hamar kudarcba fulladt a megvalósítás, mert még sütés előtt kitört mindegyiknek a sarka.:)

Ezek a sütik igazából annyira nem finomak,mert csak egy sima keksz, itt a dizájn a lényeg. És hát olyan nagyon szépek se lettek, ne szépítsük a dolgokat, elég csúnyácskák, no de ezzel a royal icinggal dolgozni mindenféle harci felszerelés nélkül nem is olyan könnyű...


A tészta a következő:
125 gr puha vaj vagy margarin
125 gr kristálycukor
1 tojás
250 gr liszt
fél tk. sütőpor
fél tk. vanilia eszencia ( ez most kimaradt,mert nem volt itthon)

A vajat a cukorral mixer segítségével habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tojást és a vanilia eszenciát. Ezután beleszitáljuk a sütőporral elkevert lisztet és kézzel összegyúrjuk.
Min. 1 órát a hűtőben pihentetjük. 
Ezalatt kitaláljuk,milyen alakúra szaggassuk. Jelen esetben pezsgőspohár. Nyomtassunk ki egy képet és vágjuk ki kemény kartonból vagy csak egy sima papírból, ez lesz az alaklemez. ( Hozzátenném, hogy a nyomtatból is ilyenkor fogy ki a festék, én meg ugye nem tudok patront cserélni:))), így kézzel kellett pezsgőspoharat rajzolnom....A rajz meg nem az én erősségem...Így aztán én csak kerestem egy képet a neten egy pezsgőspohárról, rátettem a laptopom képernyőjére a sütőpapírt és szépen lekopíroztam:)))) Haha, mikre nem képes az ember:)) Szóval megvan az alaklemez.
Közben a sütőt begyújtjuk 170 fokra és sütőpapírral kibélelünk egy tepsit.


Lisztezett deszkán fél centi vastagra kinyújtjuk a tésztát. Gyorsan dolgozzunk,mert ha felmelegszik a tészta, elkezd olvadni a vaj benne és szétszakad. Tegyük a tésztára az alaklemezt és egy éles késsel vágjuk körbe. Ezután valahogy transzferáljuk át a poharakat a sütőpapírra.Ilyenkor törik le a pohár szára:)) Úgyhogy legközelebb a sütőpapíron nyújtom ki a tésztát, ráteszem a tepsire és azon szaggatom ki a formákat.
10 perc alatt megsülnek.
Addig elkészítjük a "royal icing"-ot: 1 tojásfehérjét 20 dkg porcukorral és némi ételfestékkel kikeverünk. Betöltjük egy zacskóba, aminek nagyon pici lyukat vágunk a sarkára. Díszítésnek ezüst gyöngyöt és rózsaszín csillámport használtam.Kb. 1 óra alatt megszárad.



Megjegyzések