Stíriai metélt


1 képet sikerült összehoznom erről a kajáról. Az úgy volt, hogy én még sose csináltam ilyet és nagy naivan azt hittem, hogy ehhez csak szélesmetélt tészta kell, amit össze kell keverni a túrós-tojásos cuccal és megsütni. Aztán találtam egy receptet,és hopp-kopp....Ehhez tésztát kell gyúrni, ráadásul a túróval...Akkor már minden mindegy alapon, nekiálltam a fenti recept alapján. Hűen követtem az utasításokat, kivéve a liszt mennyiségét, abból kb. 1,5-szer annyit kellett hozzátennem,mint amit a recept írt, de ez nem a recept hibája, hanem az itteni túróé,ami nem olyan mint otthon, így sokkal több liszt kell hozzá, hogy összeálljon. DE azóta már megtaláltam-mily meglepő, lengyel boltban- a twaróg-ot, ami full olyan,mint az otthoni túró,így a mai vargabéles már azzal készült. Na de térjünk vissza a stíriaira.

Hozzávalók:
50 dkg túró
5 tojás
18 dkg liszt
mazsola( kihagytam)
10 dkg vaj
1 citrom reszelt héja
1 nagy doboz ( 375 ml) tejföl
csipet só
10 dkg porcukor

Elkészítés:
1.A túrót a liszttel, 1 egész tojással, 1 tojássárgájával, sóval, 1 ek.porcukorral, 1 ek. tejföllel összegyúrjuk.
2.Lisztezett deszkán fél centi vastagra nyújtjuk,1 cm széles, 10 cm hosszú csíkokra vágjuk.
3.Bő, enyhén sós vízben kifőzzük, leszűrjük, félretesszük.
4. 6 dkg vajat a maradék 3 tojássárgájával és a maradék porcukorral kikeverünk,hozzáadjuk a citromhéjat,maradék tejfölt,mazsolát.
5. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük és óvatosan elkeverjük a tojássárgás masszával.
6. A kifőtt tésztát összeforgatjuk a tojásos cuccal.
7. A maradék vajjal kikenünk egy tepsit és kilisztezzük. Beleborítjuk a tésztát és előmelegített 200 fokos sütőben 30-35 perc alatt megsütjük.

Megjegyzések