Első cupcake-em


Újabb szerelem a macaronok után/mellett/ vagy inkább helyett: cupcake. Életem első próbálkozása. Persze nem vagyok ezzel elégedett, mert esztétikailag hagy némi kívánnivalót maga után, de a Főnökasszony ( Moha) szerint elsőre olyannyira jó, hogy ebből hipp-hopp mesterszintre lehet fejlődni. Hát ez a cél:)
A múlt héten sikerült vennem 2 cupcake-es és 1 macaronos Bibliát, azóta azokat bújom. A krém és a tészta receptje a könyvből van, de a design-t én találtam ki:)) Hoppáááá, Giuditta átnyergel a mestercukrászatra,csak figyeljetek majd, meg fogtok egyszercsak lepődni:)


Hozzávalók a tésztához: nekem 9 cupcake lett ebből az adagból, kicsit sokat tettem bele és magas lett, de 12-re elég.
125 gr self raising liszt ( már mindenki tudja mi az, ugye???? Era és Anita barátnőm már megosztották Veletek itt:))
125  gr puha margarin
125 gr kristálycukor
2 tojás
2-3 ek. tej

A díszítéshez:
200 gr porcukor
100 gr puha margarin
1 tk. vanilia eszencia
1 ek. tej
kék ételfesték
ezüst cukorgyöngyök
ezüst kapszli

Elkészítés-mely roppant egyszerű:
1. A margarint a cukorral keverjük habosra.
2.Adjuk hozzá a tojásokat, a tejet.
3. Legvégül a lisztet.
4. Kanalazzuk a masszát 12 db szilikonos cupcake formába és 180 fokra előmelegített sütőben 10-15 perc süssük őket készre. Tegyük félre, míg kihűl.
Addig elkészítjük a krémet: a porcukrot a margarinnal, vanilia eszenciával és tejjel keverjük habosra. Adjuk hozzá az ételfestéket és addig keverjük,míg mindenhol kék nem lesz a cucc.
Ha a cupcake-ek kihűltek, vegyük ki őket a szilikonos formából és tegyük át az ezüst kapszliba.
A krémet töltsük zacskóba/ habzsákba és kívülről befelé haladva csigavonalban díszítsük a sütiket. Végül az ezüst cukorgyöngyökkel díszítsük és Voilá:)

t

Megjegyzések