Strawberry-orange scones


Tegnap hajnalban,álmatlanságtól szenvedve ismét legújabb kedvenc receptes oldalamat böngésztem...Meg is akadt a szemem a sok-sok scone recepten. Anno, 15 éve kb. Körimama csinált ilyet Szegeden. Ettük kétpofára, emlékszem. Clotted cream híján kenegettük vastagon a tejföllel és a lekvárral, de a mai napig érzem az ízét. Csilla, hiába mondod, isteni volt:)
Nos úgy döntöttem, megpróbálkozom vele. Hát mit ne mondjak, nem egy könnyen elkészíthető cucc. 
Na de mielőtt rátérek a receptre, akkor nézzük,mi az a Clotted Cream:dél-angliai tejszínféle, 55%-os zsírtartalommal. ( Csak összehasonlításképp: a "single cream" 12%-os, talán ez felel meg legjobban az otthon kapható tejszínnek, a "whipping cream " 35%-os, a "double cream" 48%.-os.)
A clotted cream Devon és Cornwall környékéről származik, nekem Cornish-t sikerült beszereznem.
A tejszínt felmelegítik, hogy több folyadék párologjon el,és ennek eredményeképpen egy vajszerű, sárgás krémet kapnak. Valóban, ez a cucc már közelebb áll a vajhoz,mint a tejszínhez. Ezzel kell aztán a félbevágott scone-t megkenni és még feltupírozni egy kis lekvárral. Nekem a lekvár most elmaradt, friss szamócával pótoltam.
És hiszitek vagy nem, Magyarországon is kapható clotted cream. Azt hittem dobok egy hátast mikor megláttam mennyiért: 170 gr-os pohárka akciósan 1390HUF!! Aki nem hiszi, tessék, katt ide
Még jó, hogy itt nem ennyibe kerül. Csak összehasonlításképp: én a 113 gr-os clotted cream-et 82 p-ért vettem. ( cca 250 HUF).
Az eredeti recept itt található,amin én némileg módosítottam,mert a recept nálunk már a mazsolán elbukott volna az uram miatt, pedig azzal ám az igazi....
Még egy dolog, amivel mostmár végképp nem vagyok tisztában, a self-raising flour...Ez az átka, ha az ember angol recepteket Angliában készít el és utána a magyar blogon akkor vele villantani...Nem, a self raising flour nem a rétesliszt. Találtam rá olyan megoldást, hogy sütőporos liszt, önmagától megkelő liszt....Csilla, Szuma, segítsetek!:)


Hozzávalók: (12 darabhoz)
kb. 350 gr self-raising flour
1 tk. sütőpor
75 gr szobahőmérsékletű vaj
50 gr kristálycukor
1 narancs reszelt héja
125 gr apróra vágott szamóca plusz a díszítéshez
kb. 1 dl tej+ a tetejére 
1 dl clotted cream

Elkészítés:
1.Melegítsük elő a sütőt 200 fokra, egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral.
2.A lisztet és a sütőport szitáljuk egy edénybe. 
3.Adjuk hozzá a cukrot és a narancshéjat majd a vajat is. ( Én kicsit megolvasztottam a vajat így egy fakanállal kevertem össze az anyagokat,de ha nem puha a vaj, lehet morzsolgatni is.)
4. Ezután mehet bele pici tej és a szamóca majd elő a kezekkel és GYÚRUNK!!!Igen, kérem szépen, undorító, ahogy a friss szamócát belegyúrjuk a tésztába!!Ezért ne tegyük bele először az összes tejet, mert a szamóca úgyis enged levet, és lehet, hogy szükséges lesz még liszttel pótolni.
5. Ezután mehet a trutyi ( bocsánat, de nagyon gázul néz ki, de ne dobjuk ki,mert finom lesz:)) egy deszkára, amit jó alaposan lisztezzünk be, csakúgy,mint a nyújtófát.
6. Próbáljuk meg 2 cm vastagra nyújtani a "tésztát",ne kínlódjunk vele sokat mert szétesik. Aztán egy 6 cm átmérőjű szaggatóval vagy pohárral szaggassunk köröket  a tésztából és tegyük a sütőpapírra.
7. Tejjel spricceljük le vagy ecsettel kenjük meg a sütiket. 10-12 perc alatt megsülnek. Inkább 10,ha jól elő van melegítve a sütő.
8. Ha kihűltek, vágjuk őket félbe, kenjük meg a clotted creammel, 1-2 szelet szamócát tegyünk rá és csukjuk rá a tetejét. Jajjjistenem, melegen, de nagyon finom!!!!Megyek is és megcsinálom az áfonyásat is!!!


Megjegyzések

  1. Tényleg nagyon guszták! Viszont ezt a clotted cream-et aranyáron mérik, nem? Miben olyan extrás?

    VálaszTörlés
  2. Csak, hogy tárgyilagosak legyünk, a British Store-ban a Cottage Delight Clotted cream kapható. Sajnos ők elég drága termékeket gyártanak, mert prémium minőség. Nem azért adjuk ennyiért, mert extra profitunk keletkezik belőle, hanem azért mert ennek egész egyszerűen ennyi az ára. Lásd még amazon pl. (5.5GBP)...

    VálaszTörlés
  3. Kedves Anonymus!

    Köszönöm,hogy megtiszteltél hozzászólásoddal,azt pedig külön köszönöm,hogy a Neveddel is megtiszteltél!
    Üdv: Szofika

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése