Carnation lemon drench cake


Mohi küldött ma egy linket, hogy nézzem meg,mert milyen jó.És télleg jó. Többezer recept, receptkereső, minden ami kell.  A főoldalon már rögtön virítottak a citromtorták,úgyhogy gondoltam, akkor választok egy szimpit,aki ma az áldozat lesz. Carnation lemon drench cake. Hát hogy is hívhatnánk ezt magyarul...Talán citrommal/citromban áztatott torta???A carnation meg szegfű,szóval várom az ötleteket, hogy mi ez.
Aki egy szájösszeragasztóan édes cuccra vágyik, az csalódni fog, bele se kezdjen. Inkább fanyar. Meg is lepődtem, mikor láttam, hogy egy gram cukor sincs a tésztájában. Jesszusom, mi ez??Aztán kiderült,hogy lesz egy szirup is, amit a végén bele kell locsolni a cuccba. Hát ezért citromáztatta.
Hozzávalók:
225 gr puha vaj
4 tojás
400 gr sűrített tej ( itt: Carnation Condensed milk)
55 gr őrölt mandula
1 citrom reszelt héja és leve
225 gr liszt ( rétesliszt helyett én sima liszttel csináltam)
1 kk. sütőpor
1 ek. mák ( darált, vagy nem darált, szerintem mindegy)

Sziruphoz:
3 nagy citrom leve
10 dkg porcukor

Elkészítés:
1. 180 fokra előmelegítjük a sütőt és kivajazunk-lisztezünk egy kb. 22 cm-es kapcsos tortaformát.
2.A hozzávalókat egytől egyig egy tálba tesszük és robotgéppel jól összedolgozzuk.
3.Belesimítjuk a tortaformába és kb. 45-50 perc alatt készre sütjük. ( Tűpróba!!) Amikor már kezd erőteljesen repedezni a teteje, akkor figyeljünk, vegyük le a sütőt 150 fokra,mert hamarosan jó lesz.
4. A citromlevet a porcukorral közepes lángon szirup sűrűségűre főzzük. Ne várjuk meg, hogy kihűljön a torta,még melegen kanalazzuk vagy csorgassuk a szirupot a repedésekbe. Ha valamilyen csoda folytán nem keletkeznének rajta repedések, akkor sok-sok lyukat szúrjunk rajta és a lyukakba öntsük a szirupot.
5. Ha kihűlt, vegyük le a tortaformát és tálaljuk.
Készíthetünk hozzá citromos icingot ( az eredeti receptben ez megtalálható) de én 1-2 gombóc citromfagyival is el tudnám képzelni.:)

Megjegyzések