Gombsüti


Ez valami szenzációsan fantasztikus!!!!!!!Mikor megláttam az én Mohimnál a gombsütiket, azt hittem dobok egy hátast:) Órákon keresztül ezen tobzódtam, és ahogy sejtettem, nem is váratott magára sokat nálam sem a gombgyártás:) Picit ugyan megégett az első adag gomb,de nagggyon mókás konyhai szórakozás, ezt garantálom!!!


Hozzávalók ( kb. 60 db gombhoz):
20 dkg vaj
14 dkg cukor
csipet só
1 tojás sárgája
28 dkg liszt
vanilia aroma ( vagy bármi más íz, akár a színnek megfelelően)
ételfesték

Elkészítés:
1. Az ételfesték kivételével a hozzávalókat összegyúrjuk. Egy nagy gombócot formálunk, amit 3 részre osztunk.
2. Mind a 3 gombócba más-más színű ételfestéket gyúrunk. Jó bőven kell bele festék, hogy legyen színe. Nekem emiatt pici lisztet kellett is még hozzátenni,mert felhígult a massza.
3. Ha kész, a gombócokat 1 órára hűtőbe költöztetkjük.
4. Lisztezett deszkán fél cm vastagra nyújtjuk és pogácsaszaggatóval kis köröket szaggatunk belőle. Egy helyes tárggyal ( nálam a bornyitó volt kéznél:)) 4 lyukat szúrunk bele ( gomblyukak) és egy kisebb kör alakú tárgyat rányomunk a gombokra, hogy pereme legyen. ( Ez egy málnaöntetes üvegcse teteje volt, hiába, konyhai kreativitásom továbbra is parádés...:)
5. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük a gombokat és 180-190 fokon kb. 10 perc alatt megsütjük őket. Figyeljünk,mert hamar megég.
Érdemes az ételfesték üvegcséjét elolvasni,mert én sütés után találtam meg a kék színű ételfesték üvegén, hogy nem sütésálló...Ezért lett a piros és zöld mellett fehér gombkészletem. Kék lett volna.

Megjegyzések

  1. Hihiiiii,látom Téged is beszippantott a gomb-imádat!!!Nagyon cukik lettek!!!!Csak figyelj,én márc. 15-re magyar zászlót sütök:D

    VálaszTörlés
  2. Jesszus:))) ilyen ketyeréket nekem is bekéne szerezni, de itt elég drágák. Még egy pogácsaszaggatót se lehet 5 font alatt kapni:(

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése