Grízkoch avagy darafelfújt

Ma mindenképp valami édeset akartam vacsira.Grizkoch és rizskoch közül a grizkoch nyert. Nálam ebből az adagból 2 tepsi lett. Azt mondta a Picim, nagyon vékonyra süssem, így ez a massza 2 db 33x24-es tepsire lett elég.
Hozzávalók:
7,5 dl tej
12 dkg dara
3 tojás
7,5 dkg cukor ( 3-4 ek.)
3 dkg vaj
1 narancs reszelt héja

Elkészítés:
1. Válasszu szét a tojásokat.A sárgáját tegyük félre, a fehérjét 1,5 ek. cukorral verjük kemény habbá.
2. Egy lábasba öntsük bele a darát, majd kevés tejjel keverjük csomómentesre, végül öntsük hozzá folyamatosan a többi tejet is.
3. Gyújtsuk meg alatta a gázt és kislángon, folyamatos kevergetés mellett, hogy le ne égjen, főzzük sűrűre ( eddig tejbegríz).
4.Ha kész, húzzuk le a tűzről, keverjük bele a maradék kristálycukrot, egyenként a tojások sárgáját, majd a vajat, reszeljük bele a narancs héját.
5.Végül óvatosan keverjük bele a tojásfehérjéket is.2 db  kivajazott-kilisztezett tepsibe osszuk el a masszát és közepes lángon kb. 20-25 percig süssük. Akkor jó, mikor piros a teteje és elkezd repedezni, az oldala pedig elválik a tepsitől.
Aki vastagan szereti, 1 nagyobb tepsibe öntse az egész masszát. Értelemszerűen ebben az esetben a sütési idő is nőni fog.
Magában is nagyon finom, én Anyu bodzalekvárjával ettem ( ami isteni, de befogta feketére a fogaimat), a Picimnek meg csokisodót csináltam hozzá. Kiskukta csokisodóját próbáltam ki, bevált.


Megjegyzések