Csokikenyér, gyümölcskenyér

Advent 2. vasárnapja van.A mézeskalácskészítésre nem sok reményem van ezen a hétvégén sem, de valamit úgy gondoltam, mostmár muszáj csinálni Karácsonyra. Annyi jó sütit kigondoltam, ezzel kezdtem.
Előre leszögezem, hogy nekem egy 25x13x6 cm-es őzgerincformám van, ami mininek számít. Így az Anyu által megadott receptben található mennyiségből nekem 2 rúd lett. Gondoltam, legyenek teljesen különbözőek. Akinek rendes, nagy formája van, annak ebből 1 nagy kenyér lesz.

Hozzávalók:

A tésztához:
30 dkg margarin
20+10 dkg cukor
6 tojás 
30 dkg liszt

A "töltelékhez":
1.A csokis kenyérhez 6dkg apróra tört étcsoki, 6 dkg apróra tört fehércsoki, 6 dkg apróra tört mogyoró.
2.A gyümülcskenyérhez: 6 dkg apróra vágott aszalt sárgabarack, 6 dkg apróra vágott koktélcseresznye, 6 dkg kandírozott citrom-és narancshéj vegyesen.
Tehát mindkét kenyérbe 18 dkg töltelék megy, természetesen a gyümölcsöket lehet variálni. Mivel nálunk mazsolatilalom van a Picimnek köszönhetően, nagy bánatomra újra kellett gondolni a gyümölcskenyeret,mert amúgy telenyomtam volna mazsolával.:)

A díszítéshez:
fehércsoki, étcsoki, narancshéj, koktélcseresznye, mogyoró


Elkészítés:
1.A tojásokat válasszuk szét. A fehérjéket verjük kemény habbá 10 dkg kristálycukorral.
2.A tojássárgákat keverjük habosra a maradék cukorral és a vajjal, majd adjuk hozzá a lisztet. ( Én a lisztkeverés előtt cseréltem le a robotgépet fakanálra,mert nagyon sűrűnek bizonyult a tészta.)
3.Óvatosan keverjük hozzá a tojásfehérjehabot majd osszuk ketté a tésztát.
4.A massza egyik felébe a csokis-mogyorós keveréket, a másikba a gyümölcsöket keverjük.
5.Vajazzuk-lisztezzük ki a formát és öntsük bele az egyik masszát.
6.Előmelegített sütőben 180 fokon süssük 35-40 percig. Ezután alufóliával takarjuk le a tetejét, és további 5-10 percig így süssük.
7.Ha kihűlt, borítsuk ki egy deszkára és fordítsuk meg.
8.A csokis-mogyorós kenyeret olvasztott étcsokival kenjük be minden oldalán és szórjuk meg a töltelékhez is használt mogyoródarabkákkal.
9.A gyümölcsös kenyeret olvasztott fehércsokival vonjuk be és díszítsük csíkokra vágott koktélcseresznyével és kandírozott narancshéjjal.
Ha kihűlt, fóliába csomagolom és próbálom kibírni, hogy Karácsonyig ne kóstoljuk meg.:)


Megjegyzések