Lime-mal pacolt lazacfile kapormartassal, zoldseg-es rizskorettel

Napok ota nem irtam. Gyumolcsnap volt, vendegseg , viznap, a Picimnek pizza, ugyhogy nem nagyon volt mit feltenni. DE a mai nap azt hiszem karpotol mindenkit,legalabbis engem a tegnapi kinszenvedeses viznapert. Tegnap relative olcson jutottam hozza 2 csodaszep lazacfilehez, igy ez lett a feherjenapi jutalomebed.

Hozzavalok: 2 csodaszep lazacfile
A pachoz: 1 dl olivaolaj
1 lime kifacsart leve
aprora vagott kapor (jo sok)
3 gerezd reszelt fokhagyma
so

A zoldsegkorethez:
fel kilo gomba
1 csokor ujhagyma
1 sarga kaliforniai paprika
so, bors

A kapormartashoz:
 dionyi vaj
1 ek. liszt
kb. 3 dl tej
aprora vagott kapor
so, bors

Tovabba a Picimnek 1 csomag gyorsrizs



Lassuk szep sorban:
1. Eloszor kifoztem a rizst.
2. Keves vajon megpiritottam a karikakra vagott ujhagymat, majd radobtam a meghamozott, vekonyra szelt gombat, vegul a felcsikozott kaliforniai paprikat. Soztam, borsoztam, es addig piritottam, mig nagyjabol el nem fotte a gomba levet.
3. Ezutan elkeszitettem a kapormartast. Sose csinaltam meg, kb. 20 fele receptet talaltam ra a Mindmegette-n, de egyik se volt szimpi, igy vegul egy sima bechamel-martast csinaltam ( vajat hevit, lisztet ratesz, tejjel felont, jol beforral) es beledobtam az aprora vagott kaprot.
4. Nem maradt mas hatra, mint kisutni a halakat, amiket elozo este bepacoltam. Osszekevertem a pacnak valokat egy melytanyerban es beleultettem a lazikat, 1 ejszakat toltottek a hutoben. 
Egy serpenyoben sutottem ki oket, de olajat nem tettem alajuk, mert a pacban levo olaj elegendo volt. A recept szerint 3-3 percig kell sutni mindket oldalat a halnak. Hat 6 perc utan felbevagtam a halat es joooo nyers volt a kozepe. ( lehet, hogy tul vastag volt a hal???) Igy aztan meg raraktam gyorsan egy fedot es par percig kis langon sutottem mindket ( vagy inkabb mind a 4 ) oldalat. Na, igy lett a tokeletes.

Ez az enyem, rizs nelkul, feherjenapra. Isteni a lime a lazaccal, ez a pac valami zsenialis volt. 
Meg is fogadtam, hogy ezentul gyakrabban eszem lazacot. Nem erdekel, mennyibe kerul:)

Megjegyzések